سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.

گمگشته
 

سلام

ببخشید که من اینقدر دیر وبلاگم رو به روز کردم چون واقعا سرم خیلی شلوغ بود و هر موقع که خواستم به روز کنم یه کاری پیش می اومد ولی خب حالا هم پست قبلی رو ویرایش کردم و هم این پست رو گذاشتم  چند وقت پیش با بچه داشتیم سر طلبگی و افاتش صحبت می کردیم یکی از بچه که زیادی حرف می زد یهو ی حرفجالبی زد و گفت سندش هم  کتاب آفات طلاب  تالیف مرحوم حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی (ره)‏ هست من خیلی مشتاق شدم ی روز که داخل حجره نشسته بودم این کتاب رو دیدم که داخل قفسه یکی از بچه ها هست وچون خیلی برام جالب بود شروع به خوندش کردم و یکی از مطالب این کتاب که خیلی خوشم اومد رو خواستم براتون بنویسم و امیدوارم که شما هم خوشتون بیاد .

عارف بزرگ ، فقیه عالیقدر حکیم فرزانه حضرت آیت الله العظمی ملا حسنقلی همدانی (ره) فرمودند: آن چه که این ضعیف از عقل و نقل استفاده نموده ام ‍، این است که همه اشیاء برای طلب قرب ، جدّ و سعی تمام در ترک معصیت است ، تا این خدمت را انجام ندهی ، نه ذکرت ، نه فکرت به حال قلبت فائده نخواهد داشت .

در اجتناب از معصیت کوتاهی مکن ، اگر خدای ناخواسته معصیت کردی ، زود توبه نما ، و دو رکعت نماز بجای آور و بعد از نماز ، هفتاد مرتبه استغفار نما و سر به سجده بگذار و در سجده از حضرت پرودگار عفو بخواه ، امیدوارم عفو فرماید.معاصی کبیره در بعضی از رساله های علمیه ثبت شده ، یاد بگیر و تر ک نما و زنهار پیرامون غیبت و دروغ اذیت مگرد، پس ای عزیز ! چون این خدای کریم ، زبان تو را مخزن کوه نور ، یعنی محل ذکر اسم شریف قرار داده ، بی حیائی است که مخزن سلطان را آلوده به نجاسات و قاذورات غیبت، دروغ و... من المعاصی کنی.

لااقل یک ساعت به صبح مانده بیدار شو و سجده به جای آور و آنچه در کتاب منهاج النجاه مرحوم ملا محسن فیض مذکورات کافی و شافی است از برای عمل شب و روز تو ، به همان نحو عمل نما و سعی کن که عمل و ذکرت، محض زبان نباشد و با حضور قبل باشد و عمل بی حضور قلب ، اصلاح قلب نمی کند ، اگر چه ثواب کمی دارد./

همین

کتاب آفات طلاب صفحات 20و 21


[ دوشنبه 87/1/26 ] [ 5:1 عصر ] [ دوصندلی ] [ دیدگاه () ]

روزی ، روزگاری
دل پر بود
از غیر
از خلاء
و حال
در حال ترمیم
بازدید


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 93
کل بازدیدها: 217731